Thursday, September 17, 2015

De ce e bine sa fii cumpatat ?

Povestea începe prin anul 2007, când în mintea mea totul era perfect. Abia îmi luasem carnetul de conducere, iar acasă, în garaj, ma aștepta de aproximativ 3 luni, un Volkswagen Eos rulat puțin peste 2000 km de către mama mea. Afacerile îmi mergeau asa cum planuisem eu, (montam cristale Swarovski pe orice obiect, de la haine la masini), aveam o iubita cu care ma intelegeam foarte bine, și locuiam intr-un complex de vile în care piesa de rezistenta era o piscina foarte mare.
Mai pe scurt, trăiam intr-o poveste frumoasa și nu îmi imaginam cum arată sfârșitul ei, și nici nu puteam concepe așa ceva. Dar, există un dar. Dacă în timpul ascensiunii te oprești, șansele de a te duce în jos sunt destul de mari, cam 100%.

Deci, de ce e bine sa fii cumpătat? În viziunea mea, e bine sa fii cumpătat  pentru a putea trece ușor peste dezamăgiri.

În momentele în care totul era roz în lumea mea, aveam tendința sa fac glume pe seama prietenilor mei care mergeau cu mașini foarte uzate sau mașini care erau ale părinților, etc. Eu, în Volkswagen-ul Eos primit cadou la 18 ani, ceilalți în Cielo, Citroen, Renault, etc. Anii au trecut, am vândut decapotabila, am trecut la Bmw, apoi au urmat doua decapotabile de la Mercedes și Audi. După aceste doua decapotabile a venit o "surpriza" mare pentru care nu eram chiar pregătit: Citroen C3 (este masina pe care o conduc de aproximativ 2 ani). Ca o ironie a sortii, în momentele în care aveam Volkswagen-ul Eos râdeam de un prieten care avea un Citroen C3 și nu intelegeam cum poate sa conducă asa ceva. (Eos-ul meu nu era avion sau Ferrari, dar eu îl percepeam ca fiind o super mașinuță).
Din anumite motive pe care nu le voi enumera și fără sa fie decizia mea, acum vreo 2 ani a trebuit sa vând Audi-ul cabrio pe care l-am avut înainte sa conduc Citroen-ul C3.
Am iubit și iubesc mașinile cabrio, și chiar dacă era și încă este per total  doar un fier, țineam foarte mult la acea mașină. Fenomenul cabrio în sine mă fascina și foloseam masina zilnic, nu era doar un moft de weekend. În general mergeam decapotat seara, pentru ca se lăsa ușor răcoarea și traficul lejer mă ajuta să mă bucur de ceea ce se afla sub capota motorului.

Iată-mă acum la volanul unui Citroen de 75 de cai, după 4 mașini cu motoare mari, (2 din ele aveau impozitul format din 4 cifre). Recunosc faptul ca nu cheltui cu motorina mai mult de 200 ron pe luna, bani pe care în unele cazuri ii dădeam cam la 3-4 zile.
Ca să pot să înțeleg situația, m-am oprit singur în parc și stând pe bancă priveam către mașina de care eu cândva râdeam. Am realizat că practic atunci când râdeam de acel prieten al meu, râdeam defapt de mine și mi-am dat seama că nu aș vrea să facă cineva glume pe seama mașinii mele, pentru că așa cum a conduce în 2007 un Citroen C3 nu fusese decizia amicului meu, asa și pentru mine a decis altcineva sa  conduc un Citroen C3.

De asta e bine sa fii cumpătat și să ai încredere doar în forțele proprii.
Nu râde de cineva atunci când încă ești în ascensiune, și nici atunci când ai ajuns pe o bază solidă. Lasă faptele sa vorbească pentru tine, nu judeca pe nimeni și mulțumește mereu pentru ceea ce ai.